sunnuntai 9. marraskuuta 2008

Mehr Licht lepopäivänä

Ulkona on harmaata, synkkää ja pimeää. Minä ymmärrän niitä ihmisiä, jotka lähtevät tätä kaupunkien pimeää kaamosta pakoon etelän lämpöön ja valoon. Niin minäkin haluaisin. Minä en tule toimeen ilman kirkasvalolamppua, vaikka en olekaan "oikeasti" kaamosmasentunut. Mielini tekisi taas ostaa jokin nätti pieni koristelamppu. Lamput ovat minun jokasyksyinen mieliteko.

Tänään on isänpäivä. Minä olen yhä enemmän Isän tyttö. Isä nukkuu jo Tikkakosken hautuumaalla, mutta muisto hänestä ja henkinen perintö ovat voimakkaita ja eläviä. Appiukkoni elää Nivalassa hyvävoimaisena ja hänellä on tänään myös nimipäivä. Onnea Teuvo!

Harmaaseenkin päivään pitäisi etsiä jotakin piristystä. Noppahan sen keksikin: Nyt aletaan palloleikkiä tai narusta kiskomista ja vietetään lepopäivää.

Ei kommentteja: